Tuesday, June 20, 2006

Ulasan Konsert AF ke-3

assalammalaikum/salam sejahtera
em..so this is the first time aku menaip pasal ulasan konsert AF yg baru lepas..as i said earlier..aku kan pengikut AF ni..so sikit sbyk aku nak komen gakla pasal konsert hari tu walaupon tgk dari tv je kan...
ranking masa permulaan konsert menunjukkan velvet di tangga pertama, mungkin satu kejutan gak sebab tak pernah2 die mlonjak ke no satu gitu..anyway tu rezeki die n as usual farhan kekal ranking terakhir setiap kali konsert..but die ni memg selmat je..mungkin org mengundi die berdsrkan persembhn die..
tapi yg pliknye..though velvet no 1 n farhan no terakhir..sorakan utk mereka terbalik..velvet kurg sorakan berbanding farhan..yg students lain tu..tak pyhla ek..so we go on kat persembahan diorg ni..
Salima
tak byk tepukan utk die hari tu..kesian gak..so die ni nyanyi lagu dari Juliana Banos, Obsessi. walaupon aku tak puas hati sgt persembhn die..tapi she did quite well..org asek dok kondem kate die ni tak versatil..sore ade lenggok arab n hindi..tapi tak kdgran plak masa nyanyi lagu ni..energy ade tapi tak cukup kuat...bab koreografi plak, die cube nak sesuaikan dgn lagu..tapi kurg jadi..mungkin disebabkan org kata bertudung tak bole mnari??tapi at least adela effort die nak mnari..bagi aku die sound better sikit dari original singer..but ade satu part yg die terkucil tu, jadi slack sikit..mcm menjerit plak bile die hit hi note kat part tu..but yg lain2 ok la..
later on..die diketemukan dgn adek die..klaka+tharu plak bile adek die kate rindukan siku kakak die..sstgh org mungkin akan kate cara gini bertujuan memancing undi..tapi apepon..bagi aku..jgn direndah2 keakraban kluarga hatta pada waktu apepon..tak phm??biarkan...
Amirul
okla persembhn die..tapi boring..takde style sendiri..hatta mak aku pon kaye takde emphasis on verse2 tertentu..so jadi boring..tapi yg bole dibanggakan utk amirul, nyanyian die utk lagu Yesterdar dari the Beatles menunjukkan peningkatan yg agak ktara gakla dari yg seblom2nye..tak byk sgt msalh masa menyanyikan lagu ni..tapi kurg umph pon pyh gak kalo nyanyi kurg kesilapan..
Rich
tgk die pakai baju mcm cegu beso die punye style plak..tapi naseb kena dgn lagu..rich nyanyi lagu Mustika, M.Nasir. ade lain sikit dari bunyi M.Nasir..ala2 rock pon ade gak sikit..anyway..die dah tunjukkan yg die bole meningkat dari segi nyanyian dan persembahan..cume tak cukup perasa je tinggal..kdg2 die nyanyi bile note2 tinggi..ade sikit sengau..tapi bole dimaafkan ler...as die pon takla mengecewakan sgt compared to the last week.
Zila
hik3..febret aku nih..jgn mrh..memg die nyanyikan lagu Elyana,Tak Tercapai Akalmu ni saling tak lari dgn penyanyi asal..(ataupon lagi sedap dari pendgrn aku??)..cume aku agak kecewa sebab kalo tgk dlm diari memg die confident bole bwkkan lagu ni dgn baik..die bwk lagu ni baik..cume kerisauan, ketakutan dan..ke..em malu tu maseh tebal..takut2 jek die nak mnari..walupon menten sore die..tapi koreografi dan ekspresi muka and feel maseh tak cukup kuat.kalo die kasik kaw2 complete set..mesti lagi mlonjak ranking die..tapi pepon..show die atsa sikit dari ok..satu jek yg paling aku tensen..baju kejadah hapel wardrobe bagi die pakain..pakai serkup,dgn singlet pastu baju glitter..ayo~~plikle jadinye..terus tak mnarek..hmmm...
Farhan
aku akui nyanyian die memg meremgkan sgala bulu2 yg ade kat bodi aku..ops~~btolla..memg sedap..die nyanyi lagu Still Got The Blues, Gary Moore. aku suke mase die humming (btol ke?).tah aku tatau nak describe camne..tapi itula yg mhl...nak ckp byk2 pon tak reti sebab memg best..cume yg kurg ekspresi walupon feel dah cukup..n tgn bergayut lama kat btk mikrofon tu ade cact sikit kalo terlampau lame..pepon memg best!
Haziq
die nyanyi lagu Cinta Nusantara by Sheqal..lagu ni agak sesuai dgn die..n aku anggap agak menjadi lagu makanan ruji die ni..tak bape mencabar sgt..tapi okla sebab less mistakes n tgn pon tak geletor2 dah..ade satu part masa korus die kantoi..inila agknye yg susah sikit..pakaian plak..mcm YB berucap dlm majlis..tak sesuai ler wardrobe astro.patut kene pakai yg melmbgkan nusantara sikit..atau yg paling seng pon adela sangkut kain2 batik ke ape ke..em..pepon..bese jela show die..
Lotter
die nyanyi lagu Iris-Awie. aku tau yg die memg takn dapat mnarek minat org nak dgr die nyanyi..sore die tobat tak kena dgn lagu.mcm tersepit jek.style die ade n confidence die menten walaupon sore gile beza dari penyanyi asal n lagi teruk adela..tapi aku respek gak die sebab tak ngomel dapat lagu camni. n die cuba buat yg terbaik walaupon kantoi..lantole..(aku rasa aku nyanyi ade ok sikit dari die kot..ops~~)
Velvet
miss apam manis ni membe aku minat..aku pon ok gak dgn die ni..ceria..tapi sian again and again org dok ngate pasal berat die..biola die..die nyanyi lagu Teman Tapi Mesra dari Ratu..ade sangkut sikit masa starting sebab low notes..n adela lagi part2 lain yg guna low notes die sgkut..tapi dek sebab die enjoy lagu ni siap berpeluh2..n bile die hit note2 tinggi..aku rasa mistake die tu ala2 bole dimaafkan ler..sronok tgk die mnari2, lompat2..okla show die..walaupon tak se 'meletop' dulu..
Diddy
wah..jantannye sore die..hatta mak aku kat dapo pon puji die ni..die nyanyi lagu Memori Luka dari Headwind..memg gempak ah..aku mcm dapat absorb lagu tu dlm jiwa aku..ceh puitis plak..tapi bes2..ini baru btol diddy..aku kagum gile.cukup perisa dgn ekpresi muka die yg ala2 semulajdi gitu..memg best! tapi kalo baju sama gempak dgn die+ade sikit lebih gerakan..mesti lagi layan lagu ni..anyway aku suka nyanyian die kalini..
Faizal
Ceria n meghiburkan! die nyanyi lagu Blues T'ganu Kita, Saleem. gempak habis ah..memg promosi tempat member aku ah, terengganu...walaupon takde beza dgn nyanyian asal..tapi dek seba die enjoy die bwk lagu ni n die tak tenggelam masa saleem naik pentas, org makin sorak utk die..pandai die pastiakn yg saleem tak overshadow die..memg meletop..lagu penutup yg sgt best!
bile dah last2. lagu Menuju Puncak dinyanyikan n yg ni aku tatau nak komen ape..lantokle..
masa keputusan diumumkan. Rich, plajar lelaki ptama yg diundi kluar..masa persembhn die tadi, die diberikan pluang tgk World Cup kat luar n die diberi pluag utk pilih n bwk sorg kawan.die pilih velvet.tapi nmpknye tak pyh kbnran pon die dh dapt tgk..walaupon mcm org lain tak expect die kuat time skang..(lagi2 Aya)..tapi dah die kurg undi..aku pon sedih gak sebab aku tgk Afxtra..n sume sifat2 plajar2 aku dah tau serba sikit...so bile sorg kuo..suramla diorg..
so pilihan aku minggu ni mengikut turutan:
- Farhan
- Diddy
- Faizal
- Zila
- Rich
- Salima
- Haziq
- Velvet
- Amirul
- Lotter
Kalo dgr Mp3:
- Farhan
- Diddy
- Zila
- Faizal
- Salima
- Rich
- Amirul
- Haziq
- Velvet
- Lotter
so ini jela ulasan aku..
thanx eh.
wassalam.
p/s: ulasan kat ats adalah berdsrkan bahasa org kbykan..nak guna bahasa2 seni..sori aku tak reti!adios!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home