Sunday, June 25, 2006

Ulasan Konsert ke-4

assalammualaikum/salam sejahtera

aku maseh dlm mood kesedihan kala menaip entry kalini...~sigh~

em..konsert AF diadakan semula pada hari sabtu jam 8.30 mlm..aku maseh rasakan waktu ni yg paling ideal utk menonton tv..yela..kalo hari ahad tu..kemungkinan utk ramai org terlepas siaran konsert adalah tinggi especially yg dok kat pantai timur...walaupon ade kedgrn suara yg mencdgkan supaya siaran konsert dikekalkan hari ahad..tapi forever ever hari sabtu still masa yg sesuai bagi aku...so dudukla aku ngadap tv pas melantak ayam-panggang-buat sendiri..

aku tak ingat sgt kedudukan plaja2 ni masa start konsert.mls aku nak catit..tapi favourite aku yg ke-3 last..adui cuak gak aku...mulela aku menekan2 anto mesej..

mls nak membebel pjg so aku trus je ah g kat show diorg...

Velvet (dikir puteri/noraniza)

lawa pakaian die hari ni..die nampak cantek..walaupon die berjaya bwk lagu ni dgn minor mistake..tapi bagi aku tak cukup memuaskan hati aku..die ade energi but yet cm kurg bersmgt..mnari2 gak n ade keselarasan tapi die tak relate dgn nyanyian die..mcmana nak ckp ek..lire ala2 hambar gakla..aku rasa dlm diari die lagi bersemgt..memg aku akui kesilapan yg die lakukan tak byk..tapi tak impressive sebab aku tau die bole buat lagi gempak.die memg kene byk blaja lagi lagu melayu dgn kurgkan sikit lagi slang sabah bile nyanyi lagu melayu..pepon..kire bolela die ni..

Haziq (buat sang puteri/spider)

seriusly..aku ala2 menjgka yg lagu rock tu akan ade bunyik gak lenggok melayu die.memg ade pon sikit tadi..terlepas gamak n aku target on hi parts..die akan kantoi as shown kat video clip utk die..tapi aku puji die sebab berjaya atsi mslh tu n kat hi parts..walupon aku rasa cam goyngh..kurg2 die tak terkucil byk walupon ade sikit cam dulu2.maknenye byk gak improvement yg die capai..cumenye pernafasan die maseh kasar pada pendengaran aku n semput..nervous sgt die ni.aku takut satu masa die collapse ats pentas je.. aku dapat rasakan nyanyian die meresap dlm diri aku. mungkin sebab spirit die na membuktikan die bole buat lagu tu..n bulu2 aku ade sikit naik masa die naik walaupon kejap je..aku tabik die sebab dpt bwk lagu ni..overall..ok show die..

Zila (these boots are made for walking/nancy sinatra)

go girl! bole pon die nyanyi lagu inggeris ni.die memg ade kate susah lagu2 inggeris tapi at last die dah tunjukkan yg die bole..siap dgn ala2 pronounciation yg btul jugakla..die bwk lagu i dgn stail die dgn minor mistakes..yg aku banggakan die dah ade tunjukkan attitude dlm nyanyian yg mana memg menggembirakan aku sebab saban minggu tunggu die nak jd lebih yakin atas pents..n she did it today!dgn tarian dan gaya bahasa badan yg bole kata sesuai dgn mood lagu tu..aku hanyut dlm nyanyian die..huhu~~tapi satu je maslhnye..suara die sedikit tenggelam.tak bape dgr..aku tatau sebab die nyanyi pelan ataupon ade mslh dgn sound system..ni yg aku frust sikit..dan die nyanyi lagi best dari dalam diari though ade sikit kurg confidence.bab baju??sgtla tak lawa!!...overall..show die 2 kali ok dari bese..

Diddy (Nusantara/M.Nasir)

lagu nusantara..aku takde masaljh dgn nyanyian die..kire okla nyanyian die walupon cm tak bape kene lagu ni dgn sore die..tak byk aku bole katakan psal die..nak kate best plus gempak..tak jugakla..tapi tak mengecewakan sgt..cume yg semak sebab ramai sgt backup kat blakg...die nak cube communicate dgn backup tapi tak jadi sgt..aku nmpk cam blari2 je die ni..semput aku yg ade asma ni nengok..tak penat ke die??pepon aku kagum die kawal nafas..show die??okla...

Farhan (Tak Ingin Lagi/Misha)

memg die jrg kecewakan penyokong2 die dan yg menonton..mungkin kerana lagu tah pape ni..tak bes sgt...so jadi aku tgk persembhn die mcm tgk persembhn konsert jomheboh plak..penampilan shazzy aku rasa buat semak..byk sgt yg shazzy nak tambah itu ini n ini sebnrnya tambah kredit kat farhan sebab lagu tu dari boring jadi lain sikit..sikit je.tapi takde pon takpe gak..die pandai communicate dgn teknik vokal yg bagus..cume aku tak enjoy show die minggu ni though penyampaian die dan pembawaan lagu tu takla sgt membosankan..okla tu...

Amirul (Khatulistiwa/Blues Gang)
die byk improvement..itu etul but yet die tatau nak ekspresikan diri on stage dan emotionless..die improved on vocal technic tapi ade slck sikit masa bile kat hi parts..pecah sikit..tak cukup kawalan sgt..plus ade sikit2 sengau.memg boring kalo tgk show die kat.kalo totally rely on his vocal..it is considerable to be heard.takla teruk. kehadiran Ito meainkan harmonika sikit sebyk membantu amirul agar tak terlampau boring show..ape lagi aku nak komen??takde dah..bwh sikit dari okla...
Faizal (Wo!/Zahid)
guane gamok org ganu diberi lagu hiphop??walaupong ade hok bunyik kate si pejal ni payoh nok bwk lagu gni..tapi bule ye buak..org ganu dok bangge ke??kalu bab vokal, walaupon ye takdok atau dok bape reti nak mevariasikang lagu..tapi sore ye sedak..memg ah takdok ciri2 jadi penyanyi hiphop..tapi bole je kalu soh ye nyanyi..tapi kdg2 ade gok klakonye..ye ah..base ganu tu tubek gok walau guane2 pon ye nok kabe..pastu aku rase ye kurg dah ke'kongkang'an mase die nari..kire steps die adela mpk attitude hiphop though not perfect..ye ah..bukang ye tere mnari..jire show dei mnarek gok ah utk ditonton plus die buktikan hok payih mane tugas org bui ke ye..ye bole buat..overall..ok gak show die..
Salima (Senandung Hidup Berbudi/Ramli Sarip)
agak boring show die mungkin sebab lagu tu kot..tapi die tetap menten ekspresi muka yg aku rasa kena dgn lagu sambil interaksi dgn kamera die antara yg baik skali..otherwise memg akan menjadi sgt boring..she managed to get thru the song tapi aku rasa masa diari nyanyian die much2 better dan aku terbuai die nyanyi dlm diari lagi compared ms konsert..die penah mengadu yg die sgt2 nervous tapi takla setruk haziq..cume beza mereka nevous haziq tak affect presentation die tapi salima kinda affect jugakla..bab vocal..ade sikit terabur..aku tatau nak komen cane tapi dengar ade sikit terabur ah..overall..bese jela...
Lotter (Temasya Desa Gemalai/Ramli Sarip)
tak sedap plus boring! memg btul die kate die akan cube shabis baik..tapi baik sikit pon tidak..kalo dulu bile die kate die buat shabis baik, memg die akan usaha yg baik..tapi tak kalini..aku rasa mcm semgt die makin lama makin kurg..mungkin sebab rich terkluar??diorg memg akrab.aku takut ini jadi penyebab..ish tahla..mmg tak bes..stage presentation pon tak mnarek minat aku bike tgk apatah lagi bab vocal..kalo dulu ade slck bahagian vocal..aku tetap bole terima sebab stage presentation die okeh..tapi ni..adui~~tahla...walaupon ramai yg kat blakg as back up dancer..tapi itu pon die tak communicate bebetul..mcm hilang fokus plak die ni..nasebla nak buat cane kan..kesudahhnye..pesembahn yg tak best sebagi penutup..sabo jela...
Tarian Munuju Puncak??okla..getting better..tapi tak selaras lagi..mungkin lagi kurg org lagi cantek ot..juz wait n see..nyanyian pon ok..clear gakla..
Finally, sape yg kluar??oh Zila feveretku..aku memg dah terasa dah die ni akan terkluar(firasat ni kdg2 bole pakai gakkan??).aku pon sedih tapi nak buat cane..pengundi die tak bape ramai..walaupon persembhn die aku tgk dah nmpk perubahan..tapi org dah tak minat..dahla bagi pnari2 yg lagi vogue dari die ditambah dgn baju yg wardrobe bagi tah pape seolah2 menunjukan yg die bkl dikluarkan..secara terg2 bukan personally..aku menganggap sore die lagi sedap dari yg lain..cumenye attitude dlm nyanyian die je kurg..kalo mcm farhan..sore die bole masuk sume lagu plus die bole menggayakan lagu..velvet plak...tak sume lagu die bole bwk tapi bile kena dgn lagu..die bole tenggelamkan plaja2 pompuan yg lain..while zila, sume lagu die bole tapi mcm aku ckp tadi..die tak pandai nak menggayakan lagu tu walaupon suare die sedap..aku dengar byk kali die nyanyi dlm diari extended pelbagai lagu n sore die memg sedap..believe me..kalo die diberikan peluang dan rezeki..die bole jadi terkenal..itupon kalo rezeki die .otherwise die akan dilupakan mcm plaja2 yg dulu tambahan plak die kluar terlalu awal..susah nak survive..aku cuma harap die bole bwk diri kat luar nanti dan aku akan sentiasa sokog die..
Pilihan aku:
  1. Farhan
  2. Faizal
  3. Zila
  4. Diddy
  5. Haziq
  6. Velvet
  7. Salima
  8. Amirul
  9. Lotter

kalo dengar mp3..lebih kurg la susunan ni.cume aku letakkan zila kat no.1...

p/s:
- ulasan2 kat ats sume ikot ayat aku sendiri tanpa ade bimbingan profesional..so ayat aku maksudnye ayat org bese..paham takpe tak phm lantokle..
- ulasan psal zila tu aku dedicate-kan utk die wlaupon die tak bace
- ulasan seterusnya akan aku perkatakan pasal AF lagi..ape fungsi AF dari pandgn aku..(kalo rajen)
- gambar aku upload kemudian..tgh sedih+maleh..
thanx eberibodi!
wassalam
steady girl!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home