Thursday, July 06, 2006

Ulasan Konsert AF 5

assalammualaikum/salam sejahtera

hadoi..btulla kate org2 tua..bende ni kalo kite fokus gile2 masa mule2..las2 die jadi bosan..mcm aku ah..dulu punye rajin menaip..sekrg dah slow..tapi bukan ape..aku takde idea nak taip sebnnrnye..walaupon byk bende kat dunia ni bole dikupas..

okla..terus ke ulasan walaupon aku dah lewat sgt2 ni sampai tinggal 2 hari je konsert ke-6..so aku buat simple jek la ek..

aku haritu sebenrnya terlewat skit balik sebab dok make up kete lama aku..ingat kejap..rupenye sampai dh start konsert baru aku sampai umah..maknenye aku terlepas ah tgk persembahan si Diddy.tapi kendian aku tgk ulangan..

Diddy (Biar Betul)

walaupon rock die tak jadi..tapi show die quite impressive. adela nmpk effeort dari die yg bole dikatakan sikit da bomb. nyanyian ni takde masalah bagi aku..tapi die tak sesuai genre lagu2 gni.. cume masalahnye..die kalo nyanyi nmpk mcm tertekan mcm ..straint! die kate tak tapipennton nmpk..mcm kesian plak tgk die gitu...harap die dapat sedar cepat sebab aku tgk die ni agak konsisten dlm show die n jrg menghampakan..cume diela yg aku bole enjoy show die..

Lotter (Bila April)

aku tak pasti ape sebab performance die tak lagi menerik minat aku..walaupon tak hancur sgt die bwk lagu ni..tapi tak best! kdg2 sakit gak telinga bile dgr die tarik kat part2 tinggi..aku tatau nak komen ape dah...

Amirul (Lagu Zaman)

er...camne nak komen ek..aku rasa lenggok melayu mamat ni tak jadi..kalo die nyanyi stail bese, tayah lenggok2 musti lagi ok performance die..ni tak..experiment nak gune lenggok2 ni kalo salah buat, hancus lagu doh..dan inila jadi kat amirul..dgn pergerakan yg sikit..bertambah ler boring..sabau jela...

Salima (Because of You)

aku rasa die ni maseh lagi stage-freight .bukan ape..kalo dlm diari aku nmpk ala2 ok gakla die bwk lagu ni..tapi dlm konsert tak jadi...lain mcm jai..bile kene kat part2 tinggi jadi sikit sengau..takla hancur tapi takla jugak best..em..

Velvet (Sangkar Cinta)

dah mcm takde 'wow' plak show die walaupon takla kecewa dgn persembhn die..tapi mcm dah takde kici sore die...dgn emotion-less, mnari pon dah mls2..dah tak bape enjoy dah show die...knape ko mls velvet oi..siap dgn semput2 lagik..

Haziq (Juita Citra Terindah)

nak ckp ape??tak bes...terkucik lagi byk dari yg konsert lepas..nmpkla die cube ikot lagu tu..tapi tak sampai..joget pon ala2 je..dgn gesture tgn ikot suke hati..berterabur gakla show die..em...

Faizal (Terharu)

em..bole dibanggakn persmbhn die tapi takla 'boom' sgt..tapi still enjoy..msalah die yg ketara masa nyanyi lagu ni..die terlampau 'perah' suara die sampai dh mcm nak serak2...tataula...kalo serak naya je...joget pon ade style dah..tapi maseh nmpk 'mls' lagi.tak kaw di bagi..

Farhan (Biarlah Rahsia)

aku tak pasti knape ac dan adlin puji die melambung-lambung..padahal persembhn die tak brape impressive mlm tu..aku tak dapat rasa nyanyian die..bosan..aku kene mengaku yg die ni ade suara yg kelas! tapi kalau dah die perform tak best..be fairla..ade sestgh part die terkucil sikit and expression die bese je..itu jela komen aku pasal die..

at the end..salima kuar mlm tu..memg ramai yg dah jangka..tak kisahla..tapi bagi aku..masa die kuar bukan pada masa sekrg..sama mcm pelajar2 yg lain terkluar sebelum ni..sepatutnya..sesiapa yg dah ade bakat nyanyi dan perform memg tak penah fail patut dikeluarkan dulu..kenela bagi can kat org lain yg perlu lebih didikan dlm bidang nyanyian sebab kite nak tgk perubahan diorg..naman pon akademi..tampat blaja..sape2 yg dah terer tak pyh simpan lama2..itu pada pendapat aku..lagipon program ni gunakan cara undian org ramai..so takde apela nak dickp byk sgt kan??

so..pepon..inila review yg lmbat dari aku..aku mls nak review pasal aku tak enjoy tgk konsert ni..tu yg mls je..aku taknak ah boh pilihan aku sebab sume tak bes!

neway, thanx ek!
wassalam!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home